Paleo äppelgröt

Som ni säkert förstått är min favorit frukost paleo gröt och det jag gillar mest är att jag håller mig länge mätt samt att man kan ha i vad man gillar! 
Imorse gjorde jag en variant med äpple toppat med egen gjord äppelmos och müsli 

Detta behövs för 1 portion gröt: 
- 2 ägg 
- 2 msk kokosmjölk 
- 2 msk kokosflan 
- 1 msk mandelmjöl 
- 1/2 rivet äpple 
- 1/2 banan 
- 2 tsk kanel 
- 1 tsk kardemumma 

Gör så här: 
Riv äpplet och lägg detta i en kastrull. I med resten av ingredienserna och rör om. 
Sätt på spisplattan och rör om tills ni tycker det ser klart ut! 
Lägg upp i en tallrik, toppa med müsli (recept finns på bloggen) och äppelmos och lite kanel! 


Recept på äppelmos: 
- 2 st äpple 
- 2 msk vatten
- 1 krm äkta vaniljpulver 
- 2 tsk kanel 

Gör såhär: 
Skala och hacka äpplena. 
Koka upp vattnet och lägg i äppelbitarna och låt det koka tills bitarna blir mosiga. 
Man kan välja om man vill mixa det till en slät äppelmos eller om man vill mosa dem förhand med och ha kvar lite större bitar! 
Smaka av med vaniljpulver och kanel. Låt svalna sen är det bara att njuta till maten! 


Kommentera här: