Paleo paj med sötpotatis & kyckling

Igår gjorde jag denna fantastiskt goda paleo matpajen med sötpotatis och kyckling! 
 
Det man behöver är: 
- 1 sats pajdeg till pajskalet 
 
- 1 kycklingfilé (jag hade en pestofylld kycklingfilé över så jag tog denna) 
- 1/2 sötpotatis 
- 1 bukett broccoli 
- 2 msk hackad purjolök 
- Några skivor rödpaprika 
- 125 gram bacon 
 
- 1 sats äggstanning mixat med 1 näve färsk basilika 
 
Gör såhär: 
- Sätt på ugnen på 175 grader 
- Strimla kyckligen och stek den tillsammans med baconet (om ni har rester av kyckling då stek då bara baconet) 
- Skiva sötpotatisen i tunna skivor 
- Dela broccolin i mindre buketter 
- Hacka purjolöken 
- Skiva lite rödpaprika 
 
Börja med att lägga dem tunna skivorna av sötpotatis i botten av ditt färdiggräddade pajskal 
 
Sen i med resten av ingredisenserna 
 
 
Och tillslut så häller man på äggstanningen sen är pajen redo för gräddning i ugnen i ca. 35-45 min! 
 
 
Efter 45 min i ugnen med en fin färg är den färdig att servera med en god sallad till! 
 
 
Smaklig måltid mina glada läsare! 
 
 

Kommentera här: